Bij de meeste consumenten is het wel eens voor gekomen dat ze zich rot schrokken bij het ontvangen van de telefoonrekening. Op de een of andere manier zijn er honderden euro’s aan kosten gemaakt, waarvan ze geen idee hebben hoe het komt. De kans dat jou dit een keer overkomt is ook zeer realistisch. Toch kan je door een paar simpele voorzorgsmaatregelen de kans hierop aanzienlijk verkleinen. In dit artikel geven we je de belangrijkste tips!
Een prepaid simkaart
Wanneer je veel kosten hebt gemaakt, kom je daar in de meeste gevallen pas achter aan het einde van de maand wanneer het kwaad al is geschied. Doordat je een abonnement hebt worden de kosten namelijk gewoon opgeteld bij je basis abonnement. Om er zeker van te zijn dat je geen kosten achteraf krijgt, kan je een prepaid simkaart kopen. Bij prepaid kan je namelijk nooit een rekening achteraf krijgen. Je bepaalt zelf hoeveel krediet je op de kaart wilt zetten, en dit is dan ook het maximale bedrag dat je kan uitgeven. Op het moment dat je niet genoeg beltegoed hebt, stopt de dienst simpelweg. Houd er wel rekening mee dat je per belminuut en MB wel meer betaalt bij prepaid, in tegenstelling tot een abonnement.
Limiet instellen
Veel extra kosten worden gemaakt doordat buiten de bundel te internetten of bellen. Voor het verbruik van internet kan je een limiet instellen op je telefoon zelf. Jouw telefoon houdt zelf bij hoeveel MB’s je in de maand verbruikt, wanneer het ingestelde limiet is bereikt, zal de internetverbinding worden verbroken. Daarnaast kan je ook de app downloaden van jouw provider, waar zowel je internetverbruik als je gebelde minuten worden bijgehouden. Waneer je bundel op is, kan je er eventueel voor kiezen om een bundel te kopen.